Sunt förnuft

Nedan följer lite tråkig text som vi vill sammanfatta med orden “Vi använder oss av sunt förnuft”. Om det skulle vara så att ni får bekymmer med er lampa eller på något annat är missnöjd med hur vi sköter ert köp så tveka absolut inte att höra av er direkt till oss. Vi brukar komma fram till lösningar där alla blir nöjda om det skulle vara något. Men såklart så finns det lite saker nedan som ni kan ta del av också som kan vara viktigt, men som sagt hör av er så kommer vi använda det sunda förnuftet tillsammans med dig som kund.

 

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalning med Payson Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

payson

 

Betalning med Swish Betalning sker till vårt Swish-nummer för företag direkt i anslutning till beställningen, efter 24 timmar vid utebliven betalning förbehåller vi oss rätten att makulera din order och dina varor kommer inte längre vara tillgängliga för dig utan erbjuds åter till försäljning. Skulle din betalning inkomma efter 24 timmar sker leverans endast om beställda varor finns i lager annars överförs pengarna åter till dig eller du ombeds vänta tills varorna åter finns i lager hos oss.

swish_logo_primary_RGB

 

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog
emot varan eller en väsentlig del av den.

Om du utnyttjar din ångerrätt:

I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig.
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan eller originalkartonger skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Vid en eventuell retur skall samtliga tillbehör och originalkartonger skickas tillbaka till oss.

Kontakta vid behov vår kundtjänst via denna sida före retur av varor.

Om du utnyttjat din ångerrätt, betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan senast inom 14 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.

Garantier och service

Vi lämnar 2 års garanti på våra varor om inget annat anges, dock med undantag för förbrukningsvaror.
Garantin gäller om någon vara, trots normal användning, skulle gå sönder. Garantin gäller från inköps datum och omfattar reparation av fabrikations- och materialfel. Inga garantiarbeten får påbörjas utan vårt tillstånd.
Kvitto skall uppvisas vid garantianspråk.

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter så att vi skall kunna slutföra din order. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via denna sida. All information som skickas mellan dig som kund och våra servrar är skyddade med så kallat SSL-certifikat. Detta innebär att informationen som skickas är krypterad och kan inte läsas eller ändras av utomstående eller 3:e part. Vi värnar om din säkerhet som kund och att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss.

SSL-cert

Leveranser

Finns varan i lager hos oss lämnar våra varor vårt lager inom 24h från att din order är lagd, skulle den inte vara i lager så kommer vi kontakta dig som köpare om detta. Eftersom vi på headlamp.se alltid vill erbjuda lägsta priser till Er som kunder så söker vi alltid efter det billigaste leveranssättet och därav kan leveranstiden variera något beroende vilket fraktföretag vi väljer att använda. Dock är det normala att leveransen anländer till dig som kund inom 1-2 arbetsdagar. Skall varan skickas utanför Sverige kan leveransen ta någon dag extra.

 

Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 350:-

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel, vid dessa fall kontakta oss innan du returnerar varan så ordnar vi med frakthandlingar till dig. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. Skulle det visa sig att en vara inte är berättigad att bytas eller går under garanti så förbehåller vi oss rätten att ta ut en administrativ avgift för hanteringen av ärendet.

Adress:
Walléns Pannlampor HBYttriumvägen 10
18594 VAXHOLM

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel, våra köpvillkor följer dessa.

 

Kontakta oss

För att komma i kontakt med oss använd detta formulär.
Eller så kan du skicka e-post direkt till oss på info@headlamp.se

Eller så kontakta oss via post:
Walléns Pannlampor HB
Ytrriumvägen 10
18594 VAXHOLM